Låt konsten värma oss!

Publicerat: 2013-02-27 / 09:30:00 | Kategori: Allmänt
Tjodelo.

Sitter just nu på engelskalektionen och väntar på att dom andra grupperna ska bli klar med diskussionsfrågorna.
Tänkte passa på att berätta om gårdagen då vi fick vara med om mycket!
 
Vars ska jag börja?
På historialektionen gick vi till profilteatern - vid midgård - och såg på "Utbrottet" som var....väldigt...speciell...
Ni som sett den förstår nog vad jag menar. 
Jag var fan i mig redo att gå därifrån ett tag där faktist.
Dock var den riktigt långdragen och jag blev sjukt uttråkad i mitten, men början och slutet var riktigt bra faktist.
Om jag ska vara helt ärlig så fick jag rysningar i slutet. Det kan ju bero på att det var kallt i lokalen - som det egentligen inte var- eller så var det för att 5 sekunder av slutet var RUSKIGT bra. 
Under tiden jag satt där tyckte jag verkligen att den sög men sen när jag förstod att det skulle vara så, så kunde jag inte låta bli att bli imponderad. Jag gick ju fan på ganska mycket...haha, helt sjukt!
 
Sen då?
Efter teatern sprang jag och moa tillbaka till stan, hade dans -modernt som var helt fantastiskt. Efter lite dans satte vi oss och pluggade lite repliker tills vi var tvungen att gå till norrlandsoperan där vi träffade upp Jörgen för att få biljetter till operan "La Bohème" som var helt underbar.
Jag blir alltid så jäkla imponerad av operasångare som kan sjunga sådär. Förstår inte hur dom får fram så mycket kraft. Utan mickar då!
Eftersom jag spelat i orkester när jag var mindre -tvärflöjt- så vet jag hur jävla tight och exakt man måste vara så jag kan ju inte neka att jag var SJUKT imponerad av orkestern! helt sjukt!
 
Nej, nu börjar det bli mycket text här så jag ska börja avrunda.
Jag hade en jättebra dag igår i alla fall.
 
Idag efter lunch har vi rep med alla vilket ska bli både skönt och roligt. Känner att jag behöver få se helheten för att få det här att funka i mitt huvud.
 
Har'ee bra.
Kram/kajsa!*
 
Bild tagen av sylvia, från när vi var på ett litet äventyr under teatern "utbrottet"
Bild tagen av sylvia, under pausen av "La Bohème"


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback