London

Publicerat: 2013-03-18 / 14:23:59 | Kategori: Allmänt
Jag är en av 13 stycken som går andra året på Musikallinjen, Umeå Internationella Gymnasium och nu är det så här, er välruttinerade bloggerska Kajsa bad mig att göra ett inlägg om Londonrersan på denna blogg. Så nu ska jag göra ett försök till att återberätta allt som hände under resan samt ett försök till att ta fram skrivkonstens alla regler som Kangas har försökt att pränta in i våra hjärnor. 
 
Söndag den 10 Mars bar det av mot London, resan som vi alla väntat på. Dagen då skolångesten skulle komma så kom istället resfebern. Vi flög från Umeå till Stockholm och från Stockholm till London och här ser ni en bild då vi precis satt oss på Underground på väg mot Hotellet i Soho.

 
Måndag: Välkommen tillbaka till istiden, det var minusgrader och snöstorm samtidigt som vi satt på en tour bus med öppet tak. Om jag ska vara helt ärlig så var jag själmordsbenägen under större delen av bussfärden men det var roligt att se ställen i London som vi aldrig skulle ha sett annars. 
Efter en varm dusch och mat så var vi fit for fight igen. Vi gick ner till Teatern där Mamma Mia spelades där vi även skulle möta upp en svensk som var med i Mamma Mia. Vi fick se lite bakom kulisserna och även uppvärmningen innan det var dags att se Musikalen. 
 
 
TIsdag: Förmiddagen bestod av bara shopping och upptäcka Londons alla gator. På eftermiddagen så kollade vi på en avancerad dansklass på Pineapple dance studio. Det blev en hel del onyttigt den dagen också, endast McDonalds, kyckling, mackor, chips, cola och filmmys på kvällen.
 
Onsdag: Denna dag spenderades på Actors Centre med teaterläraren Caroline. Vi hade teater hela dagen innan det var dags att skilja oss åt och gå på olika musikaler, själv var jag på Lejon Kungen (som må vara det absolut mäktigaste jag har sett) och andra halvan var på Billy Eliot.
 
 
Vi fick tyvärr ganska dåliga platser på Lejon Kungen, men vad gjorde det när det fanns kikare?
 
Torsdag: Shoppingförmiddag och dansklasser på Pineapple dance studio på eftermiddagen. På kvällen blev vi uppdelad igen för att gå på olika musikaler, själv så gick jag på We will rock you.
 
 
Fredag: Det var sista dagen i London, allt vi inte hade hunit göra skulle göras idag, under förmiddagen så var det plugg som stod på schemat. Tråkigt, men även sånt måste göras. På kvällen så hade vi en avslutningsmiddag på Rainforest Café.
 
 
Lördag: Halv nio så skulle vi vara klar för avfärd mot Heathrow, väl på där så gjorde vi oss hemmastadda på några obekväma bänkar i några timmar innan flyget till Stockholm skulle gå.
Jag var hemma i lägenheten i Umeå strax efter 8, så lördagen bestod endast av resa, resa, resa.
 
 
Hoppas ni kunde njuta av mina sudduga bilder och den luddiga texten! Jag ska se till att någon till från tvåan också kan slänga in lite bilder och text här.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback